imfe.jpg
  English
.
.
.

 

Шеремета Ірина Василівна

 

молодша наукова співробітниця відділу музикознавства та етномузикології Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського НАНУ.

E-mail: Ця адреса ел. пошти приховується від різних спамерських пошукових роботів. Щоб побачити її потрібно активувати Яваскрипт.

Ірина Шеремета - музикознавиця, членкиня Спілки композиторів України, Національної всеукраїнської музичної спілки. Народилася в м. Кременці на Тернопільщині. Закінчила історико-теоретичний факультет Національної музичної академії України ім. П. Чайковського (2005) й аспірантуру Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Рильського (2012). Упродовж 2005-2009 років - асистентка кафедри музикознавства та акторської майстерности Інституту мистецтв Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Від 2012-го р. працює у відділі музикознавства та етномузикології ІМФЕ. Авторка понад 60 наукових, музично-педагогічних і критико-публіцистичних статей, стільки ж гасел «Української музичної енциклопедії», а також інших музикознавчих і творчих проектів.

 

Науковий шлях: 2012 року закінчила аспірантуру Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Рильського за спеціальністю 17.00.03 - музичне мистецтво. Тема дисертаційного дослідження: «Журнал "Музика" у музичному процесі 1920-х років», науковий керівник - О.М. Немкович. Відтоді працює у відділі музикознавства та етномузикології Інституту. Поміж виконаних у відділі завдань - робота відповідальної секретарки 5 тому «Української музичної енциклопедії» (К., 2018) та редакторки літери ТІ-ТО 7 тому тієї самої енциклопедії.

 

Напрямки досліджень: музична культура 1920-х років, історія музичної критики і журналістики, камерно-інструментальна музика.


Освітня діяльність: 2005-2009 - асистентка кафедри музикознавства та акторської майстерності факультету мистецтв Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка; 2006-2010 - викладачка (за сумісництвом) відділу теорії музики Тернопільського мистецького фахового коледжу імені Соломії Крушельницької.


Експертна діяльність: експертка-рецензентка видань «Музичне мистецтво: підручник для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Л. Г. Кондратова» (К., 2013), «Музичне мистецтво: підручник для 6 кл. загальноосвіт. навч. закл./ Л. Г. Кондратова» (К., 2014), «Музичне мистецтво: підручник для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл./ Л. Г. Кондратова» (К., 2015).


Мистецька діяльність: у різний час працювала органісткою костелів св. Олександра та св. Миколая в Києві.

 

Громадська діяльність: у рамках членства в Спілці композиторів України і Національній всеукраїнській музичній спілці провадить музично-просвітницьку та громадську діяльність. Виступає з критико-публіцистичними матеріалами в ЗМІ.


Відкриті профілі науковця:

Сторінка на порталі НАН України: https://www.old.nas.gov.ua/UA/PersonalSite/Pages/default.aspx?PersonID=0000021727

Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=Gw-wqg8AAAAJ&hl=uk

Orcid: https://orcid.org/0000-0001-8484-202

 

Основні праці:

1. «Проблеми лисенкознавства у музикознавчих працях С. Людкевича». Українське музикознавство,32 (Київ: НМАУ, 2003). С. 201-211.

2.Невідомий Барвінський (за матеріалами листування з родиною Лисенків)». Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка та Національної музичної академії України імені Петра Чайковського: Серія мистецтвознавство, 2 (17). Тернопіль-Київ: Вид-во ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2006. С. 16-22.

3. «Маестро Євген Корницький: Штрихи до творчого портрету». Літературний Тернопіль, 4 (41). Тернопіль, 2009. С. 117-125.

4. Журнал «Музика» 1920-х років: історія видання». Музична україністика: сучасний вимір, 6. Київ: ІМФЕ ім. М. Т. Рильського, 2011. С. 154-164.

5. Журнал «Музика» і розвиток галицької музичної періодики в 1900-1930-х роках», Українське мистецтвознавство: матеріали, дослідження, рецензії, 11. Київ: ІМФЕ ім. М. Т. Рильського, 2011. С. 285-290.

6. Дешифрування псевдонімів як аспект вивчення музичної культури (за матеріалами журналу «Музика» 1920-х років)». Студії мистецтвознавчі: Театр. Музика. Кіно, 3 (35) (Київ: ІМФЕ ім. М. Т. Рильського, 2011): 49-59.

7. Лисенкознавчі дослідження у 1920-х роках (на матеріалі журналу "Музика"). Музична україністика: сучасний вимір, 7. Київ: ІМФЕ ім. М. Т. Рильського, 2012. С. 330-336.

8. Взаємодія інструментального та вокального способів мислення у збірці «Українських народних пісень для фортепіано» В. Барвінського». Молодь і ринок, 3 (50). Дрогобич, 2009. С. 120-123; перевидано: «Взаємодія інструментального та вокального способів мислення у збірці «Українських народних пісень для фортепіано» В. Барвінського». Василь Барвінський і сучасна українська музична культура. Дрогобич: РВВ ДДПУ ім. Івана Франка, 2012. С. 209-215.

9. Становлення ревуцькознавства на сторінках журналу "Музика" 1920-х років. Українське мистецтвознавство: матеріали, дослідження, рецензії, 15. Київ: ІМФЕ ім. М. Т. Рильського, 2015. С. 184-190.

10. Музична символіка І. Соневицького (на прикладі Богородичних солоспівів циклу "Canti spirituali". Студії мистецтвознавчі: Театр. Музика. Кіно, 1 (49). Київ: ІМФЕ ім. М. Т. Рильського, 2015. С. 31-41.

11. Квартет для трьох: струнно-смичковий детектив (Джерелознавча реконструкція діяльності Струнного квартету ім. М. Леонтовича, 1926-1928)». Українське мистецтвознавство: матеріали, дослідження, рецензії, 16. Київ: ІМФЕ ім. М. Т. Рильського, 2016. С. 151-162.

12. Музична періодика Всеукраїнського музичного товариства імені М. Д. Леонтовича: сторінки історії. Студії мистецтвознавчі: Театр. Музика. Кіно 1 (61). Київ: ІМФЕ ім. М. Т. Рильського, 2018. С. 65-74.

13. Примхи долі Олександра Смотрича (Флоринського) або Трохи про українську музичну критику часів німецької окупації». Студії мистецтвознавчі: Театр. Музика. Кіно, 3 (63). Київ: ІМФЕ ім. М. Т. Рильського, 2018. С. 73-81.

14. Псевдоніми музичні. Українська музична енциклопедія: Т. 5: П: Павана - «POLIКАРП». Київ: Видавництво ІМФЕ, 2006-2018. С. 503-505.

15. Убивство Дмитра Ревуцького: розкрити не можна ігнорувати? Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського, 128. Київ: Вид-во НМАУ, 2020. С. 175-188.