
Лісняк Інна Миколаївна кандидат мистецтвознавства, науковий співробітник відділу музикознавства та етномузикології Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського НАНУ E-mail:
Ця адреса ел. пошти приховується від різних спамерських пошукових роботів. Щоб побачити її потрібно активувати Яваскрипт.
Народилася у місті Дніпропетровськ (тепер - Дніпро) 26 травня 1978 року. Закінчила Дніпропетровське державне музичне училище ім. М. Глінки (1998), Донецьку державну музичну академію ім. С. С. Прокоф'єва та магістратуру, здобула кваліфікацію «Магістр мистецтвознавства» (2003). За досягнення у навчанні отримувала стипендію президента України (2001-2003). Лауреатка III міжнародного конкурсу виконавців на українських народних інструментах ім. Г. Хоткевича (Харків, 2004), Всеукраїнського фестивалю «Дзвени, бандуро!» ім. О. Нирка (Ялта, 2013), дипломантка міжнародного фестивалю «Українські дні на Балтійському морі» (Рига-Стокгольм, 2013). Науковий шлях. 2008 р. закінчила аспірантуру КНУКіМ за спеціальністю «Історія і теорія культури». Від того ж року - мистецтвознавець ІМФЕ ім. М. Т. Рильського, відділу музикознавства та етномузикології, 2017 р. - молодший науковий співробітник. 2017 року захистила кандидатську дисертацію на тему «Академічне бандурне мистецтво кінця ХХ - початку ХХI ст. як відображення провідних тенденцій розвитку сучасної української музичної культури» за спеціальністю «Історія і теорія музики» в ІМФЕ ім. М. Т. Рильського НАН України під керівництвом доктора мистецтвознавства О. М. Немкович. Від 2020 р. - науковий співробітник та вчений секретар відділу музикознавства та етномузикології ІМФЕ ім. М. Т. Рильського. 2022 року пройшла стажування в Академії музики та театру м. Таллінна (Естонія) як музикознавець. Член редколегії багатотомного академічного видання «Українська музична енциклопедія» Т. VI. Відповідальний секретар нарисів Музична культура Донбасу, Криму: науково-популярні нариси. Київ, 2021. Відповідальний секретар УМЕ Т. 6, 2022. Напрямки досліджень - українська музична культура, українські народні музичні інструменти (хроматичні та діатонічні), бандурне мистецтво, комп'ютерне музикознавство. Наукові проєкти / гранти: 2023 - участь у науково-дослідницькому проекті PRG1288 «A corpus-based approach to folkloric variation: regional styles, thematic networks, and communicative modes in runosong tradition» («Корпусний підхід до фольклорних варіацій: регіональні стилі, тематичні мережі й способи комунікації в рунопісенній традиції») естонського літературного музею (м. Тарту, Естонія). Освітня діяльність: Член журі конкурсів науково-дослідницьких робіт учнів Малої академії наук України (секція мистецтвознавство, 2019-2021). Прочитала гостьові лекції (англійською мовою): 1. Ukrainian Bandura as a Phenomenon of National Musical Culture (28.11.2022, Академії музики та театру м. Таллінн, Естонія). 2. Lesia Ukrainka and Music (14.03.2023, Літературний музей м. Тарту, Естонія) 3. Ukrainian Folk Musical Instruments Kobza and Bandura (10.03.2023, Літературний музей м. Тарту, Естонія)
Експертна діяльність: Член журі I Міжнародного дистанційного фестивалю- конкурсу вокального та інструментального мистецтва «Музична Імперія» (27.03.2021 - 29.03.2021) https://musicempire.com.ua/jury/ І міського відкритого дистанційного творчого конкурсу «#Наші зірочки 2021» (14.06.2021 - 20.06.2021, м. Дніпро) https://nz2021.dp.ua/#1622637598886-57647235-4be5 Офіційний опонент дисертації Білоусової Світлани Вікторівни «Донецька школа домрового виконавства: етапи розвитку, методологічні засади, регіональна складова репертуару» (НМАУ, 5 травня 2021 року). Рецензент автореферату дисертації Шворак Інни Юріївни «Міфологічні структури у традиційному весільному обряді Західної Волині» (НМАУ, 30 березня 2021 р.) Рецензент магістерської роботи Петринки Христини Ярославівни «Сучасне бандурне мистецтво в контексті естрадно-виконавської культури України» (Львівський національний університет імені Івана Франка, 2021). Мистецька діяльність: концертні виступи: • виконання колядки у дуеті з з.а. України О. Нікітюк (ІМФЕ ім. М. Т. Рильського 29.01.2019) • відкриття виставки художниці О. Васильєвої (КМДА, 28.02.2019) • відкриття «Фестивалю української пісні» (м. Брюгге, Бельгія, 8.10.2021) • виконання романсів на слова М. Рильського в рамках презентація видань до 125 річчя від народження Максима Рильського та 180-річчя його батька Тадея Розеславовича (Музей літератури України, Київ, 16.06.2021) • участь у прем'єрі твору естонського композитора Andrus Kallastu «Tropus virtus» (м. Пярну, м. Тарту, Естонія, 03.06.2022) • на присудженні премії перекладачів Фінського літературного товариства (Гельсінкі, Фінляндія, 30.03.2023)
Підготувала низку україно-естонських музичних програм: • в дуеті з Leonora Palu (флейта) 04.11.2022 м. Тирва, 05.11.2022 м. Пярну, 09.11.22 м. Тарту • як запрошений учасник до тріо «Una Corda»: Kristi Mühling (каннель), Ene Nael (клавесин) 04.05.2023 м. Кіілі
Взяла участь у благодійних концертах: • на підтримку українських дітей, концертний зал «Malmitalo» (22.08.2022, м. Гельсінкі) • фестиваль-ярмарок «Велика родина» (30.08.2022, м. Раквере, Естонія).
Підготувала та провела програми з української музики: • в рамках Міжнародного фольк фестивалю «Hiiu Folk» (24.06.2022, острів Хіюма, Естонія) • сольний концерт (02.08.2022, м. Пярну) • «Різдвяна зірка» (04.01.2023, острів Муху, 04.01.2023 м. Пярну)
Громадська діяльність: • Виступила з презентацією на Українському радіо (канал «Культура») монографії І. Лісняк «Академічне бандурне мистецтво України кінця XX - початку XXI століття» у передачі «Bandura Style» (Київ, 14.11.2019) • Член оргкомітету та модератор круглого столу «Світовий тріумф «Щедрика» М. Леонтовича (До 100-річчя гастролей українського хору під орудою О. Кошиця в Америці), платформа онлайн (25.01.2022, ІМФЕ ім.М.Т.Рильського)
Виступи на ТБ, канал «Kirmus TV»: • У рамках Дня святкування рідної мови (14.03.2023, Літературний музей, м. Тарту) • З нагоди дня співробітників Естонського фольклорного архіву та вручення народно-поетичної премії «Музика в моєму житті» (21.04.2023)
Член Національної спілки кобзарів України Відкриті профілі науковця: • https://www.nas.gov.ua/UA/PersonalSite/Pages/default.aspx?PersonID=0000025427 • https://orcid.org/0000-0002-9079-0282 • https://scholar.google.com.ua Основні праці: Авторка низки статей до багатотомної академічної «Української музичної енциклопедії» (II, III, IV,V, VI Т.Т.). 1. Академічне бандурне мистецтво України кінця XX - початку XXI століття: монографія. Київ, ІМФЕ ім. М. Т. Рильського НАН України, 2019. 254 с. 2. Нові елементи у творчості українських бандуристів початку XXI століття. Українська музична культура: глобалізаційні виклики та національні реалії: колективна монографія. Київ, ІМФЕ ім. М. Т. Рильського, 2019. С. 181-202. 3. Становлення системи навчання на академізованій бандурі в другій половин XX століття. Українська музика: історичний, теоретичний та культурологічний дискурси: колективна монографія. Київ, ІМФЕ ім. М. Т. Рильського, 2019. С. 181-202. 2019. С. 322-353. 4. Використання медіатехнологій у презентації концертних програм: між шоу та академізмом. Часопис НМАУ ім. П. І. Чайковського. Київ, 2020. № 2-3. С. 80-94. 5. «Культурний образ» сучасного бандурного мистецтва. «Зіновій Штокалка: від кобзарських традицій до бандурного модерну»: колективна монографія. Рига, 2021. С. 144-164. 6. Виконавський, науковий, педагогічний дискурси канадсько-австралійського бандуриста Віктора Мішалова. Україна і світ: музичний полілог: колективна монографія. Київ, ІМФЕ ім. М. Т. Рильського, 2021. С. 108-117. 7. Музика для народних інструментів у період її формування як складника академічної музичної творчості. Українська музична культура 1930 - 1941 років у Європейському контексті: нові погляди, матеріали: колективна монографія. Київ: ІМФЕ ім. М. Т. Рильського, 2021. С. 191 - 217. 8. Багатогранний творчий талант Ірини Беспалової-Примак. Музична культура Донбасу, Криму: науково-популярні нариси. Київ: ІМФЕ ім. М. Т. Рильського, 2021. С. 113-123. 9. Вишуканість домрових візерунків Світлани Білоусової . Музична культура Донбасу, Криму: науково-популярні нариси. Київ, ІМФЕ ім. М. Т. Рильського, 2021. С. 123-141. 10. Musical amateur performance in Ukraine of the 1930s as the manifestation of soviet totalitarian ideology. Anastasis. Research in: Medieval Culture and Art. Romania, 2022. № 7. p. 203-216 (у співавторстві з T Cherneta, I Tukova)
|