
Кушнірук Ольга Панасівна кандидат мистецтвознавства (PhD), старший науковий співробітник відділу музикознавства та етномузикології Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського НАНУ. З родини відомих на Волині лікарів, народилася у Луцьку. Музичну освіту здобула у Луцькому державному музичному училищі (за фахом «теорія музики», «фортепіано») та Львівській державній консерваторії ім. М. В. Лисенка (теоретико-композиторський та фортепіанний факультети). Науковий шлях: Протягом 1992-1995 років навчалася в аспірантурі ІМФЕ. У 1996 році захистила кандидатську дисертацію «Риси імпресіонізму в українській музиці: джерела, прояви, тенденції розвитку» за спеціальністю 17.00.02 - музичне мистецтво в Київській державній консерваторії ім. П. І. Чайковського (науковий керівник - доктор мистецтвознавства, професор А. І. Муха). Відтоді працювала на різних посадах у відділі музикознавства ІМФЕ (мистецтвознавець, молодший науковий співробітник, науковий співробітник), навчалася в докторантурі. Від 2009 року - старший науковий співробітник Інституту. Бере участь у виконанні планових тем, у редколегіях інститутських видань, наукових заходах. Під керівництвом О. Кушнірук було написано і захищено 2 кандидатські дисертації. Напрямки досліджень - постколоніальні студії українського музичного мистецтва (національна ідентичність, історична пам'ять, стильові процеси), композиційна модель в музиці, минуле і сучасне симфонічного жанру, вектори розвитку української фортепианної музики, творча спадщина й авторський стиль композитора О. Яковчука, рецепція української музики у світі, британсько-українські музичні зв'язки, музична енциклопедистика, музичне виконавство. Наукові проєкти / гранти: Участь у гранті Британської академії наук «Researchers at Risk» (2022-2024, Кембриджський університет). Освітня діяльність: Протягом 2017-2022 років викладала дисципліни музично-теоретичного циклу в КЗВО КО «Академія мистецтв імені Павла Чубинського». Брала участь у діяльності МАН: член (2017), голова (2018) журі ІІ (міського) етапу конкурсу учнівських наукових робіт МАН, їх рецензент, консультант. Прочитала лекції в КВНЗ КОР "Коледж культури і мистецтва" (2017, 2018), Інституті мистецтв Східноєвропейського національного університету (2020). Експертна діяльність: Член науково-експертної ради Міністерства культури України (2017, 2018). Мистецька діяльність: Участь у концертах-презентаціях музики О. Яковчука (Будинок вчених, Малий зал НМАУ ім. П. Чайковського, ДШМ ім. С. Турчака, Київ; Будинок органної та камерної музики, Біла Церква; Житомирська ДМШ № 1 ім. С. Ріхтера, 2019; Будинок органної та камерної музики, Біла Церква, 2020), CD хорової капели «Почайна», презентації книжки «Зарубіжні співаки в Україні» І. Лисенка (2019). Участь у концерті до 100-річчя від дня народження М. Гордійчука, ІМФЕ ім. М. Т. Рильського НАН України (2019). Громадська діяльність: Членкиня Національної спілки композиторів України (1998). Участь у програмі Ольги Маслової «Наука як по маслу» (Громадське радіо, запис 03.03.2021). Рецензування в інтернет-мережі: концерти піаністів А. Кутасевича, Є. Громова, Е. Чуприк, співака П. Гуньки, фестивалі музики Л. Колодуба, «Київські музичні прем'єри», «Гітаріада», «Хто, хто Миколая любить», «Українська органна музика» (2019). Участь у презентаціях у Київській організації НСКУ - монографії «Артемій Ведель. Постать у контексті епох» Т. Гусарчук (2019), нотного видання кантати «Безсмертя» С. Острової на сл. М. Боровка (2020). Відзнаки: Cambridge Hospitality Scheme 2012 (Cambridge University, UK, 2012). Individual Mobility Grant (IMG- UKR3007- 2003) - Tempus Programme of European Commission (University of Durham, UK, 2004). Стипендія Президента України молодим вченим (2000-2002). Диплом з відзнакою, Львівська державна консерваторія ім. М. В. Лисенка (1991). Підвищена стипендія для кращих студентів, Львівська державна консерваторія ім. М. В. Лисенка (1986-1991). Диплом з відзнакою, Луцьке державне музичне училище (1986). Відкриті профілі науковця: Сторінка на порталі НАН України: https://www.nas.gov.ua/UA/PersonalSite/Pages/default.aspx?PersonID=0000021630 Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?user=KlofvcAAAAJ&hl=en&oi=ao ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0766-2555 Основні праці: 1. Музична феєрія 1990-х. Статті, репортажі, інтерв'ю. Луцьк: «Надстир'я», 2003. 204 с. 2. Левко Ревуцький та імпресіонізм. Українське мистецтвознавство: матеріали, дослідження, рецензії. 2015. Вип. 15. С. 106-115. 3. Impressionism in Ukrainian Music. Lithuanian Musicology. 2015. 16. P. 82-89. 4. Симфонізм О. Яковчука у віддзеркаленні раннього та пізнього періодів творчості. Студії мистецтвознавчі. 2017. № 1. С. 7-16. 5. Impressionism in German Music. Roots and Routes of Traditional European Cultures in the XXIst Century. Of the 13th International Scientific Conference of Folk Culture. Papers and Materials (2013, June 27 - July 5, Kyiv-Sevastopol, Ukraine). Київ: ІМФЕ, 2017. P. 166-171. 6. Хорові обробки О. Яковчука: на шляху оновлення жанру. Українське мистецтвознавство. 2018. Вип. 18. С. 202-210. 7. Жанр симфонії крізь призму інноваційного підходу О. Яковчука (на прикладі Симфонії-концерту № 6 «Пам'яті С. Барбера»). Вісник НАКККіМ. 2019. № 3 (вересень). С. 283-286. 8. Symphony № 7 «Mаjdаn» by A. Jacobchuk: Parameters of an Artistic Integrity. Культура України. Серія «Мистецтвознавство». 2019. № 65. C. 136-142. 9. Хорова творчість Олександра Яковчука: жанрові та стильові параметри. Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. 2019. Вип. 125. С. 65-76. 10. Інтертекстуальність у сучасній симфонічній музиці України (на прикладі творчості Олександра Яковчука). Українська музична культура: глобалізаційні виклики та національні реалії: кол. монографія. Київ: ІМФЕ, 2019. С. 89-102. 11. Концерт для віолончелі з оркестром О. Яковчука: до питання еволюції жанру. Мистецтвознавчі записки. 2020. Вип. 37. С.101-104. 12. Симфонічний стиль Олександра Яковчука: динаміка становлення. Науковий вісник НМАУ ім. П. І. Чайковського. 2020. Вип. 127. С. 27-38. 13. Стильові особливості вокальних циклів Олександра Яковчука. Часопис НМАУ ім. П. І. Чайковського. 2020. № 2-3. С. 67-79. 14. Симфонічна музика в колізіях часу (у співавт. з М. Гордійчуком). Українська музична культура 1930-1941 років у європейському контексті: нові погляди, матеріали: кол. монографія / Відп. редактор О. Немкович, заст. відп. редактора О. Кушнірук. Київ: ІМФЕ, 2021. С. 10-54. 15. «The Ukrainian Art Song Project» Павла Гуньки: шляхи полілогу вокального виконавства. Україна і світ: музичний полілог: кол. монографія / / Відп. ред. А. Калениченко, відп. секретар І. Лісняк. Київ: ІМФЕ, 2021. С. 74¬-90.
|