
Прилепа Олеся Петрівна кандидат мистецтвознавства, молодший науковий співробітник Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського НАНУ, педагог. E-mail:
Ця адреса ел. пошти приховується від різних спамерських пошукових роботів. Щоб побачити її потрібно активувати Яваскрипт.
Прилепа Олеся Петрівна народилася 22.06.1977 р. у с. Білки Іршавського (тепер Хустського) району Закарпатської області. Закінчила Ужгородське музичне училище (1996, музично-теоретичний відділ), НМАУ ім. П. І. Чайковського (2002, історико-теоретичний факультет, клас І. О. Чижик), де почала комплексно досліджувати систему осмогласся української гімнографії й церковної монодії кінця XVI - ХІХ ст., зафіксованої в нотолінійних Ірмологіонах. Науковий шлях: Була пошукувачем аспірантури НМАУ ім. П. І. Чайковського. Науковий керівник - проф. І. О. Чижик. 2011 р. в ІМФЕ ім. М. Т. Рильського захистила кандидатську дисертацію «Функції музичного тексту у втіленні канонічного змісту Богородичних піснеспівів у традиції богослужбового співу Києво-Печерської лаври (за джерелами кінця XVI - початку XIX ст.)» зі спеціальності 17.00.03 - музичне мистецтво. Вперше на матеріалі піснеспівів українських нотолінійних Ірмологіонів О. П. Прилепою укладено й систематизовано словник мелодичних формул системи осмогласся, виявлено характерні стилістичні ознаки столпових піснеспівів українських теренів. Від 2009 р. - мистецтвознавець, 2011 р. - молодший науковий співробітник відділу музикознавства (з 2016 р. - й етномузикології) ІМФЕ ім. М. Т. Рильського НАН України. Член редколегії другого, переробленого і доповненого видання Історії української музики, 4-го-6-го томів «Української музичної енциклопедії». Авторка розділів та статей до важливих багатотомних академічних видань «Історія української музики» та «Українська музична енциклопедія», до колективних монографій відділу. Напрямки досліджень: Основні напрями досліджень О. Прилепи здійснюються у царині літургійного музикознавства, медієвістики, історії богослужбового співу. У колі її наукових досліджень: монодія української традиції; система осмогласся та поспівковий фонд церковно-слов'янського Октоїха української традиції; Києво-Печерський наспів у монодичній формі кінця XVI-XІХ ст.; історія богослужбового співу Наддніпрянської України (ХХ - початку ХХІ ст.); історія болгарсько-українських, грецько-українських, угорсько-українських музичних зв'язків. Освітня діяльність: О. Прилепа - викладач аспірантури ІМФЕ у рамках реалізації ОНП «Культурологія». Відкриті профілі науковця: Сторінка на порталі НАН України: https://www.nas.gov.ua/UA/PersonalSite/Pages/default.aspx?PersonID=0000021639 Google Scholar: https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=ZVIdGl4AAAAJ Orcid: https://orcid.org/my-orcid?orcid=0000-0002-8438-1589 Основні праці: 1. Функції музичного тексту у втіленні канонічного змісту Богородичних піснеспівів у традиції богослужбового співу Києво-Печерської лаври (за джерелами кінця XVI - початку XIX ст.)». Автореферат кандидатської дисертації зі спеціальності 17.00.03 - музичне мистецтво. Київ, 2011. 2. Носії богослужбових співацьких традицій Києво-Печерської Лаври у часи гонінь (перша половина ХХ ст.). Українська музика: історичний, теоретичний та культурологічний дискурси: колективна монографія / НАН України, ІМФЕ ім. М. Т. Рильського. Київ: Видавництво ІМФЕ, 2019. С. 96-134. ISBN 978-966-02-9107-2. 3. Поспівковий фонд українського Октоїха в аспекті теорії мелодичних формул: сучасний погляд. Українська музична культура: глобалізаційні виклики та національні реалії: колективна монографія. Київ: Видавництво ІМФЕ, 2019. С. 104-124. ISBN 978-966-02-9108-9. 4. Становище богослужбового співу на теренах Центральної та Східної України. Українська музична культура 1900-1941 років у європейському контексті: нові погляди, матеріали, періодизація: Колективна монографія. У 2-х ч. Ч. 2 (1930-1941 рр.) / Гол. ред. О. М. Немкович. Київ: Видавництво ІМФЕ, 2021. С. 397-456. ISBN 978-966-02-9788-3 5. Поспівки українсько-білоруського монодійного співу в контексті теорії мелодичних формул. Українське мистецтвознавство: матеріали, дослідження, рецензії. Зб. наук. праць. Вип.17/ гол. ред. Г. Скрипник; НАН України, ІМФЕ ім. М. Т. Рильського. Київ, 2017. С. 48-60. Google scholar. Vernadsky National Library of Ukraine. 6. Осмогласся. Українська музична енциклопедія. Т. 4. Київ: Видавництво ІМФЕ, 2016. С. 532-539. 7. Октоїх. Українська музична енциклопедія. Т. 4. Київ: Видавництво ІМФЕ, 2016. С. 396-402. 8. Поспівка, поспівки. Українська музична енциклопедія. Т. 5. Київ: Видавництво ІМФЕ, 2018. С. 390-397. 9. Подобен. Українська музична енциклопедія. Т. 5. Київ: Видавництво ІМФЕ, 2018. С. 281-283. 10. Погласиці. Українська музична енциклопедія. Т. 5. Київ: Видавництво ІМФЕ, 2018. С. 275-276. 11. Християнські складники поезії М. Рильського. Матеріали до української етнології. 2020. № 19 (22). С. 22-28. 12. Особливості змінних текстових складових піснеспіву у відтворенні його догматичного змісту (на матеріалі церковно-слов'янських джерел кінця XVI-XIX ст.). Україна і світ: музичний полілог: колективна монографія / НАН України, ІМФЕ ім. М. Т. Рильського. Київ: Видавництво ІМФЕ, 2021. 13. Особливості сімейства мереж у гласових монодійних піснеспівах (за українсько-білоруськими ірмологіонами кінця XVI-XVIII століть). Україна. Європа. Світ. Історія та імена в культурно-мистецьких рефлексіях. Матеріали П'ятої Міжнародної науково-практичної конференції 4-6 листопада 2021 року. Київ: НМАУ ім. П. І. Чайковського, 2021. С. 205-212. 14. Українсько-білоруська гілка столпового співу: деякі аспекти історичного буття (за джерелами кінця XVI-XIX ст.). У діалозі з музикою: Зб. матеріалів ІІ Міжнародної науково-практичної конференції, Ужгород, 24-25 лютого 2022. Ужгород: ФОП Сабов А. М., 2022. С. 15-19.
|