imfe.jpg
  English
.
.

Сайти Інституту

Етнографія
.

| Надрукувати |

Лекція співробітника ІМФЕ ім. М.Т. Рильського НАН України
в рамках проекту «Київ в авангарді. 1960-70-ті»
(Дім Майстер-Клас)

 

10 лютого 2017 р. у рамках проекту «Київ в авангарді. 1960-70-ті», який організовує Дім Майстер-Клас (м.Київ, вул.Б.Хмельницього, 57Б), відбулася лекція відомої дослідниці українського кіномистецтва, молодшого наукового співробітника відділу екранно-сценічних мистецтв та культурології Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського НАН України (далі ІМФЕ) Оксани Валеріївни Волошенюк. До уваги слухачів було представлено авторські роздуми на тему «Кіноспалах 1960-х: як творилася модерна кіно-Україна». 

 

 

 

Кінознавець проаналізувала твори митців-шістдесятників «Тіні забутих предків» (режисер С. Параджанов, 1964), «Криниця для спраглих»( режисер Ю. Ільєнко, 1965), «Вечір на Івана Купала» (режисер Ю. Ільєнко, 1968), «Білий птах з чорною відзнакою» (режисер Ю. Ільєнко, 1970) та «Совість» (режисер В. Денисенко, 1968). Спочатку відвідувачі заходу перенеслися в кінотеатр «Україна» на прем'єру фільму «Тіні забутих предків», яка стала ключовим знаковим явищам української відлиги, коли українська інтелігенція публічно вимагала почути правду про арешти в країні. Потім, разом зі слухачами в жанрі «повільного кіно», переглядаючи епізоди і зупиняючись на стоп-кадрах, лекторка привернула увагу до школи пластичного мислення в кіно, яка екранним буттям пересилила заідеологізоване слово.

 

Лекція-майстер-клас молодшого наукового співробітника відділу екранно-сценічних мистецтв та культурології ІМФЕ ім. М.Т. Рильського Оксани Валеріївни Волошенюк

 

Дослідниця завершила свій виступ цитатою з Ю.Ільєнка, яка чи не найкраще описує цей період: «фільм з'явився тоді, коли кіно захлиналося в глибокому болоті соцреалізму, стрімко наближаючись до відтворення життя у формах самого життя до повної автентичності з життям, тобто до повної анігіляції самого феномена мистецтва, самоусунення мистецтва, зникнення автора і заміна його функціонером».

Академія української преси планує невдовзі розмістити конспект лекції з відеоматеріалами з тим, щоб медіапедагоги змогли ним скористатися на уроках літератури та історії.